Basisonderwijs

29 juni 2020

De context, onze leerlingen en ons leerplan bepalen meer dan ooit onze aanpak. Vertrekkend vanuit een interactieve klassikale instructie komen we tot een gedifferentieerde instructie die zo goed mogelijk tegemoet komt aan de individuele noden van de kinderen.

29 juni 2020

Diversiteit vraagt extra inspanningen omtrent het uitbouwen van een zorgbeleid. Hoe ga je als zorgcoördinator om met deze evoluties in de zorg? 

29 juni 2020

Ben je op zoek naar verheldering of verdieping omtrent bepaalde thema’s, gebracht door een expert ter zake?

29 juni 2020
We prikkelen je om je klaswerking eens vanuit een duurzame bril te bekijken. Hoe dagen figuren als Gloob & Teo de kleuters uit om verder te denken, zich uit te drukken en op onderzoek te gaan?
29 juni 2020

Tijdens deze nascholing verken je zoveel mogelijk werkvormen om kleuters te leren denken in verbanden. Via deze werkvormen maak je kennis met het concept 'systeemdenken'. Je ervaart hoe je kleuters kan stimuleren om op zoek te gaan naar samenhang, hoe je hen kan helpen om onderlinge verbanden te zien en hoe ze zelf daarbij nieuwe inzichten creëren.

08 juni 2020

Technieklessen, een moeizame opdracht? Wanneer moet je nu juist aan techniek en wetenschap doen? Doe ik aan techniek? Hoe begin ik eraan? Wat leert ZILL ons over techniek?
In deze nascholing reiken we jullie de mogelijkheden aan om vanuit de input van de leerlingen te vertrekken.

Pagina's