Hoopvolle mensen

  • 20 september 2019

    Zuster Jeanne Devos was al in de dertig toen ze intrad in het klooster van de Missiezusters van de Jacht. In 1963 ging haar droom in vervullng en vertrok ze naar India. Daar strijdt ze tegen mistoestanden zoals kinderprostitutie, armoede en de ongelijkheid van het kastenstelstel. In 2005 werd ze genomineerd voor de Nobelprijs van de Vrede.

  • 20 september 2019

    Carl Snoecx is filosoof en theoloog en werkte als leraar en schooldirecteur in Turnhout. Sedert 2007 is hij pedagogisch adviseur bij Katholiek 0nderwijs Vlaanderen.

  • 20 september 2019

    Johnny De Mot is pastoor in hartje Brussel. Als sinds zijn jeugd voelde hij zich aangetrokken door mystiek en mysterie. Hij treedt binnen in de abdij van Westmalle en studeert godsdienstwetenschappen. Hij beseft echter dat zijn roeping in de wereld ligt en wordt leraar. In Antwerpen wordt hij getroffen door de reusachtige armoede.

  • 20 september 2019

    Jan Vander Velpen begon aan zijn onderwijscarrière in het Sint-Amandina-college in Herk-de-Stad in 1977. Tien jaar later werd hij tot priester gewijd, maar hij bleef naast zijn parochiewerk onafgebroken aan de slag binnen het onderwijs, eerst als leraar en daarna als pedagogische begeleider en identiteitsbegeleider.

  • 20 september 2019

    Bahattin Koçak is islamleraar in het G0! en freelance journalist. Hij is sterk begaan met de interreligieuze/levensbeschouwelijke dialoog.  Daarnaast is hij ook voorzitter van Platform B. In tijden van polarisering probeert hij een genuanceerd antwoord te bieden op maatschappelijke vragen.

    Meer weten? Surf naar www.platformb.be

  • 20 september 2019

    Márnix Vanlangenaeker gelooft in filosofie als overtuiging.

  • 20 september 2019

    Katelijne Van Lommel is kinder- en jeugdpsychologe in de praktijk voor Kinderpsychiatrie te Zutendaal.Als kinder- en jeugdpsychologe in de Praktijk voor Kinderpsychiatrie te Zutendaal, lector in het hoger onderwijs en spreker op pedagogische studiedagen, heeft het afgelopen decennium haar aangezet tot een specialisatie in de problematiek van moeilijk hanteerbaar gedrag en tot een voorliefde voo

  • 20 september 2019

    Stefaan, voorheen leekracht, is een trainer voor verschillende onderwijsorganisaties en auteur van Relaxed voor de klas. Bovendien is hij ook mentor voor vijf scholen. 

    Momenteel is hij bezig met het uitwerken van een mentorprogramma waarin de kracht van autonomie centraal staat. 

  • 20 september 2019

    Ronny Vanderspikken begon zijn carrière als leraar en werd daarna directeur in verschillende onderwijsnetten. Hij bouwde er een rijke expertise op in ervaringsleren met de focus op welbevinden, betrokkenheid en verbondenheid. Deze ervaring deelt hij met scholen via workshops en als innovatiecoach. Hij is medeauteur van de nagelnieuwe publicatie “Iedereen schoolmaker.

  • 20 september 2019

    Lut Favoreel was opeenvolgend lesgever muzikale opvoeding, coördinator, GOK-coördinator en pedagogisch directeur in het secundair onderwijs te Limburg. Ze werd in 2015 pedagogisch begeleider voor Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Binnen de Dienst Curriculum & vorming is ze verantwoordelijk voor de coördinatie van de eerste graad en muzisch-creatieve vorming.

Pagina's