29 januari 2018

7 feb: taaldag - CNO:

28 februari 2018

Schreef je je al in voor de Dag van de talen? Leuk, dan ontmoeten we je op 28 februari voor een boeiende dag vol met workshops om je leerlingen nog taalvaardiger te maken, een boekenbeurs om te snuisteren tussen de nieuwste hand- en werkboeken. Deze dag vormt natuurlijk ook de ideale gelegenheid om collega-talenleraren te ontmoeten!

29 januari 2018

3 maart – congres “OnderwijzersTOP 2018”

19 januari 2018

Aanwezigheidsattesten kan je enkel afdrukken na invullen van een evaluatie. Na deelname aan een vorming zal je een e-mail ontvangen om de evaluatie in te vullen. Het is dus belangrijk je e-mailadres te controleren om de aanwezigheidslijst die je tekent. Nadat je de evaluatie online hebt ingevuld, kan je even later het deelnameattest zelf afdrukken.

19 januari 2018
  • Ben je niet zeker of je bent ingeschreven voor een nascholing?
  • Weet je de datum of locatie niet meer van je nascholing?
  • Welke workshop ging je weer volgen tijdens de nascholing?
20 februari 2018

De derde editie van de Vlaamse studiedag CLIL wil leraren en directies van ervaren, beginnende of belangstellende scholen steunen en prikkelen. Keynotespreker die dag is internationaal expert Peeter Mehisto.

28 februari 2018

Het is bijna zover! De allereerste editie van de ‘Dag van de talen’. Je proeft er van vernieuwende ideeën zoals flipping the classroom, differentiëren met ict en starten met CLIL. Daarnaast heb je de gelegenheid om in het leercafé met inspirerende leraren te spreken en de boekenbeurs met CLIL-proof materiaal te bezoeken.

08 mei 2018

Save the date! Foyer organiseert een eindconferentie van het Europees project TALES@home, dat staat voor ‘Talking about language and emotions at home’. Het project wil meertalige gezinnen helpen bij het scheppen van een stimulerende omgeving voor taalleren en welbevinden.

20 maart 2018

Vind je het ook zo moeilijk om te beginnen met ontluikende geletterdheid, omdat je het gevoel hebt dat jouw kleuters er nog niet aan toe zijn? Twijfel je over het belang van sommige activiteiten omtrent klankbewustzijn? En vraag je je af hoe je ook taalzwakkere en anderstalige kleuters mee op die 'klankkar' kan laten springen? Dan is de 

20 maart 2018

Samenlezen, dat is samen een verhaal lezen en delen wat die teksten met je doen. Je verbindt woorden met je eigen ervaring, en met jezelf.

Pagina's