18 april 2018

Ben je leerkracht of docent en wens je je te verdiepen in het thema zingen met mensen met dementie?

Tijdens deze workshop leer je wat zingen met mensen met dementie en hun zorgverleners betekent en hoe je dit  toegepast kan doorgeven aan jouw leerlingen/studenten. De workshop heeft een praktische insteek.

18 april 2018

Ben je leerkracht of docent en wens je je te verdiepen in het thema zingen met mensen met dementie?

Tijdens deze workshop leer je wat zingen met mensen met dementie en hun zorgverleners betekent en hoe je dit  toegepast kan doorgeven aan jouw leerlingen/studenten. De workshop heeft een praktische insteek.

05 maart 2018
  • Doelgroep: Leraren Bedrijfseconomie 3de graad Handel en Boekhouden-Informatica – regio Antwerpen – Limburg – Mechelen-Brussel
  • Wanneer: 5 maart 2018 - 14.00 - 16.30 uur
  • Waar? Tulpinstraat 75 3500 Hasselt
  • Inschrijven via nascholing.be
03 mei 2018

De smartphone wordt meer en meer geïntegreerd in het onderwijs. Ook voor de vakken (P)AV en mavo zijn er tal van mogelijkheden. Als leraar wordt er verwacht dat je veel rond actualiteit werkt, wat niet altijd gemakkelijk is. In deze ‘workshop’ leer je actualiteit te integreren via gebruik van de smartphone door de jongere zelf in de klas.

Lesgever: Anouk Mannaerts, leraar PAV

14 maart 2018

Het brein is een hype. De voorbije jaren is onze kennis over de werking van de hersenen, en de rol die ze spelen in ontwikkeling en gedrag, spectaculair toegenomen, o.a. dankzij een toename aan onderzoek in de cognitieve neurowetenschappen. Tegelijkertijd bestaan er ook veel misverstanden over de werking van deze hersenen.

25 april 2018

Brede basiszorg en differentiatie zijn aspecten van goed lesgeven. We zijn er allemaal mee bezig. Meer nog: als leraren P.O., Expressie of tijdens andere kunstvakken zijn we er elke les mee bezig en sturen we elke leerling individueel bij. Toch biedt differentiatie ook voor ons nog uitdagingen. Een reden te meer om er samen voorbeelden over uit te wisselen.

05 maart 2018

In deze navorming leer je hoe je stap voor stap taaltaken kan opstellen en hoe je leerplandoelen en het ERK  kan integreren in de klas. Elk onderdeel van een taaltaak wordt uitvoerig besproken.

21 maart 2018

In deze nascholingssessie reflecteer je over je huidige evaluatiepraktijk en krijg je inzicht in de criteria om succesvol en efficiënt te evalueren. Gespreid evalueren wordt als alternatief voor de eerder traditionele verdeling persoonlijk werk – examen voorgesteld.

21 februari 2018

Op 21 februari organiseert de Faculteit Letteren van de KU Leuven haar eerste Dag van het taalonderwijs, een bijscholing voor taalleerkrachten.

Pagina's